lauantai 18. huhtikuuta 2015

TASAPAINOILUA ITSENSÄ KANSSA

Kuntoiluintoni on kausittaista ja nyt tavoitteena on saada siitä pysyvä osa elämääni. Olen osallistunut aikuisikäni aikana kaksi kertaa kuntoremonttiin (5 vrk/ jakso) ja niiden jaksojen jälkeen viikonlopun mittaisiin seurantaviikonloppuihin. Seurantaviikonloput on toteutettu n. 1/2 vuotta varsinaisen kuntoremontin jälkeen. Näissä jaksoissa oli tarkoitus löytää itselleen "liikunnallisempi ja terveellisempi elämäntapa". Kestihän se aina hetken...

Olen ollut myös saman kuntokeskuksen jäsen n. 10 vuotta ja siellä käyn kausittain liikuntaa harrastamassa. Toisinaan kuntokeskuksessa tulee käytyä 3-4 krt/ vko ja toisinana voi olla jopa kuukauden tauko siellä käymisestä.Pelaan myös satunnaisesti sulkapalloa kuntoilumielessä ja talvisin laskettelen silloin tällöin.

Mitä muuta olen tehnyt sen eteen, että saisin elämääni kuntoiluintoa pysyväksi osaksi elämää. Monenlaisia keinoja on yritetty.

Olen osallistunut Fitfarmin Go Fat Go ja Superdieetti verkkovalmennuksiin, ottanut yksittäisiä PT-tunteja kuntokeskukselta, käynyt pienryhmävalmennuksessa Kipinä Studiossa ja teettänyt henkilökohtaisen kuntosaliohjelman ammattilaisella. Olen tarkkaillut ruokavaliotani tekemällä ravintopäiväkirjaa, lukenut tietoa eri lehdistä ja kirjoista ravinnosta ja ruokavalioista. Olen tutustunut eri ateriankorvikkeisiin ja välipalapatukoihin ja- juomiin. 

Miksi mikään ei toimi?

Syy löytyy MINUSTA. Itsekuria ei ole ja alkua pidemmälle en pääse. Tarvitsen tukea ja motivaatioita, jotta onnistuisin.

Nyt yritän jälleen kerran ja siitä aion kertoa tässä blogissa.

1 kommentti:

  1. Kuulostaa, ah niin kovin tutulta: on salit, Fitfarmit, dieetit, jumpat, hölkät ja lankutukset, jota kaikki jää viimristään kuuden viikon innon jälkeen. Mistä tosiaan löytää se voima, jolla muuttaa tavat pysyviksi ja itsensä intohimoksi (ainaisen syömisen ja tv:n töllöttelyn sijaan)? Kiva, että jaat meille, kun sinä sen keksit! ☺

    VastaaPoista